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„Share a Coke“-Kampagne: Vornamen statt dem Coca Cola Schriftzug

Share a Coke

Saucoole Aktion von der Coca Cola Company: Share a Coke – Coca Cola wird persönlich.

Kurz zusammengefasst: Seit 125 Jahren findet sich der „Coke“ bzw. „Coca Cola“ Schriftzug nun schon auf den Flaschen des Erfrischungsgetränks. In Australien hat im Rahmen der ‚Share a Coke‘ Kampagne diesen Schriftzug durch Vornamen ersetzt.

Die lange Version:

Despite healthy brand tracking data, 50% of teens and young adults hadn’t even enjoyed a ‘Coca-Cola’ in the previous month alone. We had to increase product consumption amongst the masses while targeting 24 year-olds, and get people talking about ‘Coke’ again.

‘Coca-Cola’ has always been an integral part of people coming together. But in our new digital world, the way we connect had changed. We had to jump start some real conversations – with people you may have lost touch with, or were yet to meet.

So after 125 years of putting the same name on every bottle of ‘Coke’, we tried something new. We printed the 150 most popular Australian names on ‘Coke’ bottles, invited Australians to ‘Share a Coke’ with one another, and once more became part of people coming together with the best conversation starter of all – a first name.

Das Video dazu (mit beeindruckenden Zahlen am Ende):

Share a Coke - Best of #OgilvyCannes 2012 / #CannesLions

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Erfolgreiche Kampagne war erfolgreich. Nicht schlecht.

//Foto von Indigo Skies Photography/ via I Believe in Adv //

24 Kommentare Neues Kommentar hinzufügen

  1. Sebastian sagt:

    Simpel und clever.
    Wird neben Australien überall funktionieren.

    Ich erinnere mich noch an die Dosen-Sammel-Aktionen vor vielen Jahren. Fußballspieler, Teams, usw auf jeder Dose eine andere Person.
    Hier ist es nicht anders. Jeder will seine persönliche Flasche haben.
    Vor allem der Spruch auf ner Party: „Ich hab meine eigene Flasche mitgebracht“ 😉

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